Search This Blog

Tuesday, February 19, 2008

Судбина ... борба за егзистенција ...

Утрово во дуќан влезе муштерика за да надополни кредит на мобилниот ... Ме изненади бидејки се осмели да ме праша за совет ... на кратко ми ја раскажа својата приказна ...

Госпоѓата е на возраст од 37 години (предпоставка ...) мажена ... и дваицата потекнуваат од источна Македонија ... Во битката за егзистеција се доселуваат во Скопје и во целиот свој брак се под кирија ... 150 евра ... Имаат две прекрасни дечиња на возраст ко од приказната за Ивица и Марица ... (која им ја раскажав во еден момент) ... често дечињата знаат да ми го разубават денот ...

Госпоѓата економист по вокација работела низ Скопје секакви работи ... сендвичара ... ресторанти и незнам што ... Господинот е гимназијалец кој се повеќе се наоѓа во професијата молер ... И дваицата таму каде што работат, работат само за плата без пензиско и здравствено осигурување ... значи на полу-диво ... Бидејки ги притиска киријата бараат излез за легална работа ... за самовработување ... но свесни се затоа дека неможе бизнис да се започне без десетина иљади евра ... на мое големо изненадување ме замоли да и кажам дали можам да најдам човек кој дава пари на заем ... со тоа да како залог стави стан од свекорот - кој не живее во Скоје ... Најпрвин се изненадив што ме прашува ... но видов дека е упорна ... реков и да знам таков човек нема да ти го препорачам - бидејки тоа е криминално дејание ... лихварство ... и многу често таквите “бизниси“ не завршуваат убаво ...

Откога се обидов да ја разубедам во идејата дека е тоа многу голем ризик во овие турбулентни денови ... видов дека очајот да си најде свој бизнис е голем ... и посочив дека владата дава кредити за самовработување ... ме убедуваше дека условите биле такви да прво парите не и се доволни (3000 евра) за да одпочне бизнис ... и дека сеуште мисли дека е најдобро да земе пари на заем од лихвар ...

Втора идеја што ми падна во мометот на очајот на госпоѓата беше да ја посоветувам да побара работа во странство, ако веќе тука се и изгледа безнадежно ... ми рече дека е страшно исплашена дека многу од агенциите се всушност измамници ... ке ти ги земат парите па потоа ја гаснат агенцијата ... се сетив дека тоа е вистина .... и пак се запрашав зошто државната агенција за вработување нема одел кој би вработувал вакви млади и здрави луѓе кои не можат да се снајдат во МК - за работа во традиционалните земји кои примаат ваков кадар: Канада, Америка, Австралија, Нов Зеланд ... земјите од ЕУ ...

Незнаејки како да и помогнам на госпоѓата и реков најпрвин да преспие неколку ноќи и воколку потоа сеуште стои на мислење дека треба да се иселува во Македонија - дека ке побарам на интернет се што може да се најде како информација за ваква работа и ке и дадам телефони и меил адреси за да аплицира самата ...

Навистина жалосно што поштените луѓе родени во МК неможат да си најдат работа во својата држава ...

No comments:

Blog Archive

Site Meter