Search This Blog

Sunday, May 03, 2009

Интернет презентација на Македонија на англиски јазик ...

http://i698.photobucket.com/albums/vv348/volan-sko/61Large-1.jpg?t=1241389588
Најновото линковско возило на Сител ...
http://i698.photobucket.com/albums/vv348/volan-sko/SitelIntervju.jpg?t=1241522258
I Am Macedonian (on TV SITEL)  - клик на сликата за да го одгледате видеото ... му благодарам на Мартин С. за подигнувањето на видеото на интернет ...

Денес (поточно вчера) бев гостин во вестите на Сител во 18 часот. Гостувањето одеше во живо со видео линк од Кале. Тема беше “Интернет презентација на Македонија на англиски јазик“ ... повод видеоклипот I am Macedonian ...

Повеќе » 

http://i698.photobucket.com/albums/vv348/volan-sko/62Large.jpg?t=1241390245
Чекајки го редот некоја фотка за спомен ...
http://i698.photobucket.com/albums/vv348/volan-sko/63Large.jpg?t=1241390295

http://i698.photobucket.com/albums/vv348/volan-sko/64Large.jpg?t=1241390347
Линкот едно време имаше квар ... во меѓувреме се забавуваме со туристиве од Јужна Кореја, кои посакаа да се сликаат со нас ...
http://i698.photobucket.com/albums/vv348/volan-sko/66Large.jpg?t=1241390452

Сител решил да направи анализа колку можат обичните МК граѓани да помогнат во појаснување на МК дел од вистината за МК приказна околу МК идентитет ... Директен повод беше видеоклипот I am Macedonian ... подигнат од битолчанецот makedoncheto кој моментално живее во Австралија ...

Клипот напишан на солиден англиски користи богата фото документација и соодветна приказна (припремен во стилот на спотот на Милчо Манчевски ...). Приказна, во која се појаснува дека никој нема право да му кажува на Македонецот како треба да се чувствува, кои песни да ги пее и кои ора да ги игра ... никој неможе да му го одземе чувството на припадноста кон посебниот МК идентитет ...

Прашањето упатено до мене беше дали може со вакви видео клипови изработени од граѓани/аматери да се бие битка на интернет просторот ... колку и како може државата да помага на невладиниот сектор и поединци кои креираат вакви содржини ...

Искрајно точно не се сеќама што кажав на интервјуто - но затоа тука можам да кажам се она за кое во вестите немаше време и простор ... она што го мислам на темата. Имено десетици интузијасти на интернет просторот подигнуваат содржини застапувајки ги националните интереси на Македонија ... на повеќе интернет форуми ... често настапуваат и со соодветни содржини на своите блогови. Многупати таквите содржини се повеќе посетени од скапите спотови од рекламните кампањи кои ги припрема владата. Да го земеме пример професионално одлично изработениот спот на Милчо Манчевски Macedonia Timeless ... иако професионално изработен - нема соодветен успех на посетеност на интернет.

Macedonia Timeless на YouTube.com е подигнат на повеќе места. Еве дел од бројот на посетеноста:
На интернет креирани содржини од граѓани имаат многу поголема посетеност ... Да го земеме за пример креаторот на клипот I am Macedonian ... makedoncheto - негов најпосетен видео клип е Tose Proeski - sorry seems to be the hardest word ... 100,194 views ... Веројатно има многу видео клипови подигнати од македонци кои се со слични неколку стотина иљади посети.

И самиот имам подигнато десетина видео клипови до сега како експеримент. Денеска кога погледав колку се посетени приметив дека еден од клиповите има исклучително голема посетеност. Видео клипот
Stobi ... Sintezis - Стоби ... Сеинтезис _ 02 ... има гледаност до сега 207,729 views ... (овој клип и неговата посетеност ке го анализирам на посебен пост ...).

На интернет многу е важно подигање содржини на Англиски јазик. Македонските институции од културата и оние кои се занимаваат со историја и археологија се сиромашни со интернет содржини воопшто ... често немаат ни соодветни сајтови ... ако пак имаат сајт, немаат страници/содржини на англиски јазик ... најлошо стојат со промтно објавување на дневни настани. Ова особено се однесува на новите наоди кои секојдневно се ископуваат во не така евтините археолошки ископувања. Одсаствува презентирање на она што е одкриено со стручна анализа. Пример едно заедничко ископување во светинколското Античка Билазора ... село Кнежје - Свети Николе ... Paionia каде видно се разликува презентацијата на странскиот дел од археоекипата. Резултатите се презентирани со фото, видео и пишани презентации. МК дел од археолозите резултатите сеуште ги чуваат во некави фиоки ... Ни старите ископувања не се подобро представени. Примерно, за репликата на градата која е представана пред вблезот на владата на која јасно пишува Македонија, на интернет нема да најдете скоро ништо. Институтите за Историја, Академијата на науки се истотака катастрофално лоша интернет приказна.

Во светот тоа најдобро се прави со спонзорирање од државни извори на разни фондации кои преземаат голем дел од презентацијата културата, историјата, археологијата на интернет ... Така прават Србија и Бугарија, чинам и Грција ...

Или да го земеме примерот на Википедија. Десетина интузијасти ја полнат Википедија на Македонски и англиски, без никаков надомест и подршка.
Википедија е најпосетувана ОнЛајн енциклопедија ... Википедија на македонски јазик надмина 30.000 статии ... Има и бројни други примери во презентација на културното наследство, каде поединци направеле повеќе за интернет презентацијата на културното наследство од самите институции за култура ...

Испаѓа дека повеќе им се верува на интернет презентациите припремени од граѓани или невладини организации. Во тој поглед Владата треба да има сознание за сето ова и систематски да помога со финасиски средства вакви креатори на содржини на интернет ... се работи за малку пари со многу голем ефект ...

No comments:

Blog Archive

Site Meter